با اینشورتک InsureTech یا فناوری بیمه بیشتر آشنا شویم

اسم اینشورتک InusrTech را بسیاری از نماینده های بیمه شاید حتی تا امروز نشنیده باشند اما تاثیرات خوب و بد آن بر فضای کاری خود را به خوبی احساس کرده اند ، حسی که با گوشت و پوست و خون نماینده بیمه عجین شده است! رابطه نماینده بیمه و اینشورتک ها درست مثل رابطه راننده های تاکسی است با اسنپ! از همین رو تصمیم گرفتیم به مرور زمان در بیمه بلاگ بیشتر راجع به اینشورتک InsurTech یا فناوری بیمه صحبت کنیم و در قالب مطالبی مختصر و مفید ، چالش ها و فرصت های پیش رو را بررسی نماییم .

با اینشورتک InsureTech یا فناوری بیمه بیشتر آشنا شویم
اینشورتک یا فناوری بیمه به معناى کاربرد نوآورانه فناورى در خدمات بیمه ای است

اینشورتک یا فناوری بیمه به معناى کاربرد نوآورانه فناورى در خدمات بیمه ای است . فناورى بیمه از فناورى اطلاعات براى مدیریت محصولات مختلف در حوزه فروش و مشاوره آنلاین بیمه ، تحلیل ریسک ، تشخیص خسارت ، طراحى بیمه هاى اختصاصى و مدیریت بیمه نامه از جمله مدیریت بیمه عمر استفاده می کند .

پس از گسترش استارتاپ ها در ایران ، اینشورتک ها نیز با فاصله اندکی ظهور کردند و به سرعت در حال پیشرفت و گسترش هستند . اینشورتک در تلاش است تا فناوری را وارد حوزه بیمه کند و صنعت بیمه را با استارتاپ پیوند بزند .

این صنعت با کمک بزرگ داده‌ها ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ، به دنبال جمع آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان برای ارائه بهتر خدمات بیمه ای متناسب با هر مشتری به طور جداگانه است . برای مثال تاکنون کسی که رانندگی پرخطر می کرد با کسی که رانندگی محتاطانه می کرد ، هر دو یک قیمت برای بیمه شخص ثالث خودرو پرداخت می کردند اما حالا این صنعت می تواند با کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ، راننده پرخطر را از راننده محتاط شناسایی کند و مبلغ بیمه سالانه متفاوتی را برای هر راننده در نظر بگیرد.

علاوه بر اینها اینشورتک کمک می کند مشتریان خارج از محدودیت های زمان و مکان ، با کمک ابزارهایی مثل تلفن همراه هوشمند از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

تا اینجا هر چه گفتیم از مزایا و فرصت های ایجاد شده پس از رویش کسب و کارهای مبتنی بر فناوری بیمه یا اینشورتک ها بود اما همانطور که در مقدمه بحث هم آمد ، چنان که ظهور شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی آنلاین مثل اسنپ و تپسی ، مزیت های بی شماری با خود به همراه داشت ، منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای اقشار مختلفی از جامعه مثل رانندگان و مسافرکش های شخصی شد ، حضور اینشورتک ها نیز برای نمایندگان بیمه بی دردسر نبوده است …

با اینشورتک InsureTech یا فناوری بیمه بیشتر آشنا شویم
فناورى بیمه از فناورى اطلاعات براى مدیریت محصولات مختلف در حوزه فروش و مشاوره آنلاین بیمه ، تحلیل ریسک ، تشخیص خسارت ، طراحى بیمه هاى اختصاصى و مدیریت بیمه نامه از جمله مدیریت بیمه عمر استفاده می کند

به زودی در قسمت های بعدی به بررسی مزایا و معایب تولد اینشورتک ها در ایران می پردازیم و InsureTech های ایرانی را از نظر کیفیت و تنوع ارائه خدمات آنلاین بیمه ای مورد ارزیابی قرار می دهیم . پیشنهاد می کنم تا انتشار قسمت بعدی بررسی چالش ها و فرصت های اینشورتک ، مقاله چگونه یک نماینده اینترنتی بیمه (نماینده آنلاین بیمه) باشیم را مطالعه بفرمایید .

در ادامه بخوانید :  چگونه یک نماینده اینترنتی بیمه (نماینده آنلاین بیمه) باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *